קצת עליי

היי, אני סיגל, אמא לארבעה, בת זוג לאחד והיחיד, רואת חשבון במקצועי משפצת רהיטים בנשמתי, חוץ מזה גם שחקנית כדורשת לעת מצוא, כמו כולן מנסה וגם מצליחה ללהטט בין כל הכדורים .

אני כאן בעיקר בשביל עצמי אבל אשמח מאוד אם תצטרפו, תוכלו למצוא כאן, הגיגים, נוסטלגיה, מתכונים וגם פוסטים בנושאים מיסויים לעצמאים וגם לשכירים.

קיץ גדול/ג'ניפר ויינר

הסופרת

בג'ניפר ויינר ניתקלתי לראשונה (או לפחות חשבתי שזה לראשונה) כשקראתי את הספר שלה "זה שאוהבים" ספר חמוד מאוד, על שני ילדים מרקעים שונים לחלוטין ועל התפתחות אהבתם במקביל להתבגרותם, הפיכתם למבוגרים ובחירת דרכם בחיים.

בדיעבד התברר לי שסרט שראיתי עוד לפני שקראתי את "זה שאוהבים" גם הוא מבוסס על ספר שלה "בנעליה" סרט קליל, חמוד, מצחיק ויחד עם זאת טומן בתוכו תובנות על החיים.

לפני מספר חודשים קראתי את ספרה "גברת גם וגם" ואז גם נפלו לי כל האסימונים בנוגע לספרים שלה, ולכן כשנתקלתי בספרה, " קיץ גדול" ועל סמך ספריה הקודמים לא הססתי ושאלתי אותו מהספריה.

מה שטוב אצל ג'ניפר ווינר זה שאין לה ממש סגנון אופייני, נניח כמו סופי קינסלה שכל ספריה קלילים, רומנטים , מתקתקים לעיתים, אצל ג'ניפר ווינר יכול להיות ספר שיהיה מצחיק (כמו בנעליה) ומן הצד השני ספר רציני על החיים כמות שהם ב"גברת גם וגם".

יש לה כן שני מאפיינים עיקריים המופיעים ברוב ספריה:
1. היהדות, באיזה שהוא אופן תמיד אחד מהגיבורים לפחות יש לו שורשים יהודיים.
2. דימוי גוף – רבות מהדמויות שלה הן נשים מלאות המתקשות להשלים עם גודלן.

העלילה

גם "בקיץ גדול " מופיעים שני המאפיינים האלה, דפני ברג היא צעירה ניו יורקית עם שורשים יהודיים, דפני מאז ומתמיד הייתה גדולה, היא תמיד הייתה נערצת על ידי שני הוריה ולכן עד גיל די מאוחר לא הבינה שהיותה בעלת משקל עודף עשוי לגרום לה קושי בחיים.

את דרו קוואנו הכירה דפני בבית הספר הפרטי בו למדה בזכות היות אביה מורה שם.

דרו היא מלכת בית הספר, יפה, פקחית, עשירה מאוד, מצד שני היא בדיוק דמות המלכה כפי שאנחונ מדמיינים אותה, רעה, אכזרית אפילו, נצלנית ובקיצור כלבה רצינית.

להפתעתה של דפני דרו בוחרת בה להיות חברתה הטובה, דפני מאושרת ממעט תשומת הלב היא זוכה מדרו, נוטה לא לראות את חסרונותיה של דרו, חברותן ממשיכה עד לאחר הקולג' ואז דרו עושה לדפני תרגיל שעליו דפני לא מוכנה לסלוח ומנתקת את הקשר עם דרו.

במקביל תוצאותיו של אותו תרגיל מצולמים ומועלים לרשת, בזכותו מתחילה דפני קריירה של אושיית רשת, היא מתחילה לפרסם בגדים למידות גדולות, נותנת השראה ותקווה לצעירות מלאות ונראה שמעז יצא מתוק.

שש שנים לאחר מכן, יוצרת דרו קשר עם דפני ומפצירה בה להיות שושבינה בחתונתה עם כוכב ריאליטי, דפני בהכירה את דרו, מבינה שיש דברים בגו, ושההזמנה אינה תמימה ולמרות זאת היא משתכנעת ומגיעה לחתונה, חתונה המתרחשת באתר נופש יוקרתי מאוד וכולל סו"פש שלם של לינה וארוחות.

מכאן ואילך מתרחשים ארועים שהופכים את חייה של דפני והאמת שהופכים גם את כל מה שחשבתי על הספר.

המבנה

הספר מחולק ל-2 חלקים הראשון מספר על הכרותן של דרו ודפני דרך זכרונותיה של דפני, על פגישתן המחודשת, על חייה העכשויים של דפני כמשפיעת רשת זוטרית, ואז בחלק השני הספר הופך לספר מתח לא רע בכלל, ומה שיותר טוב שהחלק השני לגמרי הפתיע אותי, לא בטוחה למה ציפיתי כהמשך של הספר אבל בטח לא לאיך שהוא באמת מתגלגל.

אהבתי את הספר גם בגלל ההפתעה שבו, בדרך כלל אני לא מופתעת מספרים, הרבה פעמים אני פחות או יותר יכולה לנחש את העלילה, פה לא, בנוסף אהבתי את ההתייחסות של הסופרת להשתלטות של המסכים והרשתות החברתיות על חיינו, דפני כמעט חיה ברשתות החברתיות, בשנים האחרונות זה כמעט כל מה שמגדיר אותה כשבעצם יש בה הרבה יותר מזה, בחור שהיא פוגשת מעורר את תשומת ליבה לעניין וגם את זו שלנו.

בנוסף הסופרת מתארת את החברה הגבוהה בניו יורק, העשירים היפים המשופצים ויחד עם זאת היא מציגה אותם כקליפות ריקות ללא תוכן, שמה שחשוב להם זה הכסף והחיצוניות ומי שלא עומד בסטנדרטים האלה, לא יכול להתערות בקירבם.

כל הספר ניסיתי לחשוב האם זה באמת ככה? מי שיש לו הרבה כסף הוא בהכרח מחשיב יותר כסף וחזות חיצונית ממי שאין לו? לא יודעת, לא בטוחה, אנשים הם אנשים יש כאלה ויש כאלה בכל אוכלוסיה.

לסיכום

כמו שהבנתם מהסקירה הספר מומלץ, כמו כל אחד מהספרים האחרים של הסופרת, שאני לפחות קראתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

הצהרת נגישות

בעלת האתר (רו״ח סיגל מולקונדוב) שמה לעצמה כמטרה לאפשר חווית גלישה מיטבית לכלל הגולשים באשר הם.

על אף האמור לעיל, יתכן כי דפים מסוימים באתר טרם הונגשו או שטרם נמצא פתרון טכנולוגי הולם עבורם. במידה ונתקלת במצב כאמור הנך מוזמן להביא את העניין לידיעתה של בעלת האתר. בעלת האתר מצרה על אי-הנעימות שעשויה להיגרם עקב כך וממשיכה במאמציה לשיפור הנגישות ואיכות הגלישה מתוך מחויבות כנה ואמיתית לכלל ציבור הגולשים.

ניתן ליצור קשר עם בעלת האתר לפי פרטי ההתקשרות המופיעים באתר,
וגם ישירות כאן בלינק.

דילוג לתוכן