קצת עליי

היי, אני סיגל, אמא לארבעה, בת זוג לאחד והיחיד, רואת חשבון במקצועי משפצת רהיטים בנשמתי, חוץ מזה גם שחקנית כדורשת לעת מצוא, כמו כולן מנסה וגם מצליחה ללהטט בין כל הכדורים .

אני כאן בעיקר בשביל עצמי אבל אשמח מאוד אם תצטרפו, תוכלו למצוא כאן, הגיגים, נוסטלגיה, מתכונים וגם פוסטים בנושאים מיסויים לעצמאים וגם לשכירים.

שקרים הכרחיים/דיאן צ'מברלין

הקדמה

זמן רב אחרי שסיממתי את הספר הזה הוא נשאר אצלי במחשבות, ספר בועט, עצוב, מרגש, חושף בפנינו עובדות על ארועים שהיום נראים לנו מופרכים בעליל אך התקיימו רק לפני שישים שנה במדינות נאורות ומתקדמות.

תקציר הספר

הספר מספר על ג'יין , אישה צעירה , טובת לב , אידיאליסטית עקשנית ואמיצה , היא נישאה זה עתה לרוברט,אהובה, רופא ילדים מצליח לאחר היכרות קצרה ,
השנה היא 1960 , ג'יין היא בוגרת קולג' ומשאת נפשה היא לפתח קריירה לפני הרחבת התא המשפחתי, מה שנראה בעינינו הקוראים רצון לגיטימי ונורמלי, לא נראה כך בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת, לבעלה של ג'יין, כמו גם לרבים אחרים מהסובבים אותה, קשה לקבל את העובדה שאשתו רוצה לעבוד הוא מעדיף שתשב בבית תחכה לבואו מהעבודה ותגדל את ילדיהם בדיוק כמו נשותיהם הנפוחות של חבריו מהקאנטרי קלאב המקומי.
ג'יין אינה מוותרת על עצמה ומתקבלת לעבודה כעובדת סוציאלית במחלקת הרווחה המקומית , התפקיד כרוך בהכרות עם חיים שג'יין לא מכירה, חיי עוני ודלות של אנשים שגורלם לא שפר עליהם, משפחות החיות במטעי הטבק של קרוליינה הצפונית, הנתונות לחסדיהם של בעלי האחוזות, ללא מים זורמים ושרותים בבתים, עוני מכמיר לב , אבל יותר מהעוני ג'יין נחשפת לסוד גלוי ההופך את חייה.
אחת ממטופלותיה היא אייבי נערה בת 15 הנושאת על כתפיה הצרות את כל משפחתה המסתכמת בסבתא גרגרנית המוצאת ניחומים באוכל למרות הסכרת הקשה ממנה היא סובלת , את אחותה מרי אלה בת ה17היפהפיה בעלת האינטליגנציה המוגבלת ואת אחיינה בן השנתיים, אייבי מנסה לדאוג לכולם ולנסות לגבש את משפחתה למשפחה מתפקדת, ג'יין הנכנסת לתוך חייהם, נקשרת למשפחה בצורה שאינה הולמת את היחסים האמורים להיות ביניהם.
כאשר היא מתבקשת למלא טופס בקשה לעיקורה של אייבי על ידי הממונים עליה ,היא חושפת את הסוד, סוד האאוגניקה.
האאוגניקה היא פילוסופיה העוסקת בהשפעת הגנטיקה על המאפיינים המנטלים וההתנהוגתיים בני האדם, פילוסופיה זו הביאה ממשלות רבות בינהן ארצות הברית , גרמניה , שוודיה ועוד, לישם ניתוחי עיקור בגברים ונשים שהוגדרו על פי אמות מידה מסויימות רפי שכל לעיתים גם כאלה שנשאו מחלות מסויימות כדי להגיע לעולם עם בני אדם "מושבחים" יותר ואינטלגנטים יותר, נורא ככל שזה היה בחלק ממדינות ארצות הברית "הנאורה" עיקורים אלה נמשכו אפילו עד תחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת במדינות מסויימות ניתנה הסמכות להחלטה על העיקור לפקידי סעד. כך גם בספר שעלילתו מתרחשת בצפון קרוליינה, ג'יין האידאליסטית , שדעותיה יוצאות דופן בסביבה ובתקופה בה היא חיה , מופתעת לגלות שגם האנשים הקרובים לה אינם דוחים על הסף את רעיון האאוגניקה , נהפוך הוא.
כשהיא לא מצליחה בדרכים המקובלות לשנות את דעת הממונים עליה באשר להליך האמור להתבצע באייבי היא נוקטת צעד קיצוני שיהפוך את חייה ואת חיי קרוביה .

דעתי על הספר

למותר לציין לאני ממליצה על הספר, הוא ספר מצויין , עם כל הדילמות המוסריות העולות בו הוא ספר קריא, מלמד, מרגש , אי אפשר שלא להתאהב בג'יין ובאייבי , על כל השוני ביניהן שתיהן מנהיגות כל אחת בסביבתה היא.
אם עוד לא קראתם רוצו לקרוא. 

שקרים הכרחיים מעת הסופרת שכתבה גם את הספר הנהדר "כל מה שקרה שם באמת"  ספר נהדר על תקופה עצובה וחשוכה עד מאוד בהיסטוריה של ארצות הברית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

הצהרת נגישות

בעלת האתר (רו״ח סיגל מולקונדוב) שמה לעצמה כמטרה לאפשר חווית גלישה מיטבית לכלל הגולשים באשר הם.

על אף האמור לעיל, יתכן כי דפים מסוימים באתר טרם הונגשו או שטרם נמצא פתרון טכנולוגי הולם עבורם. במידה ונתקלת במצב כאמור הנך מוזמן להביא את העניין לידיעתה של בעלת האתר. בעלת האתר מצרה על אי-הנעימות שעשויה להיגרם עקב כך וממשיכה במאמציה לשיפור הנגישות ואיכות הגלישה מתוך מחויבות כנה ואמיתית לכלל ציבור הגולשים.

ניתן ליצור קשר עם בעלת האתר לפי פרטי ההתקשרות המופיעים באתר,
וגם ישירות כאן בלינק.

דילוג לתוכן