קצת עליי

היי, אני סיגל, אמא לארבעה, בת זוג לאחד והיחיד, רואת חשבון במקצועי משפצת רהיטים בנשמתי, חוץ מזה גם שחקנית כדורשת לעת מצוא, כמו כולן מנסה וגם מצליחה ללהטט בין כל הכדורים .

אני כאן בעיקר בשביל עצמי אבל אשמח מאוד אם תצטרפו, תוכלו למצוא כאן, הגיגים, נוסטלגיה, מתכונים וגם פוסטים בנושאים מיסויים לעצמאים וגם לשכירים.

נשף של טעויות/ג'ין מלצר

הקדמה

אני אוהבת לקרוא בספרים (כאלה שאינם ישראלים) על הקשרים יהודיים, לא יודעת למה, איכשהו זה מרגיש לי כמו גאוות יחידה, קצת ילדותי אבל כזו אני.

בכל אופן הספר הזה זימן לי הרבה מאוד הקשרים יהודיים, אפשר אולי לקרוא לו רומן רומנטי יהודי, אולי הרומן הרומנטי היהודי הראשון (או שלא…).

תוכן הספר

אני מניחה שיש כאלה שפחות התחברו לסממנים היהודיים המאוד מאוד בולטים בספר הזה, ובכל זאת מה אפשר לצפות מספר שלגיבורה שלו קוראים רייצ'ל רובינשטיין-גולדבלט אביה הוא רב נחשב ברמה עולמית, בקהילה ניו יורקית ואמה היא מומחית לפריון מתוך שליחות של להגדיל את צאצאי העם היהודי?

כבת לרב מכובד כל כך, גדלה רייצ'ל כילדה מחונכת להפליא, מאופקת, תלמידה מצטיינת, תמיד שקולה, אף פעם לא יוצאת מהכלים או משתובבת אבל על דבר אחד, שהיא יודעת שלא יהיה מקובל על הוריה, היא לא מצליחה לוותר וזה אהבתה לחג המולד.

כן, בתו של הרב אוהבת את חג המולד ולא סתם אהבה, יש בביתה חדר סודי בו היא מאחסנת את כל סממני חג המולד, מאות בובות של סנטה קלאוס, רכבות חג מולד, עצי אשוח מקושטים ובנוסף יש גם 20 ספרי קומדיה רומנטית על חג המולד, אותם כתבה לא אחרת מרייצ'ל עצמה, תחת שם בדוי "מרגו קרוס" למעט חברה הטוב, מיקי, צעיר שחום עור, יהודי, בן לאמהות לסביות וגיי בעצמו, ואנשי ההוצאה לאור, אין איש היודע כי רייצ'ל רובינשטיין-גולדבלט היא מרגו קרוס.

לרייצ'ל סוד נוסף אותו היא מסתירה מהסובבים אותה ולמעט מיקי והוריה אין איש היודע כי רייצ'ל חולה בתסמונת התשישות הכרונית (מחלה הידועה גם כמחלת היאפים), מחלה המגבילה אותה בפעילות, בעבודה ובכל דבר שלאדם רגיל נראה נורמלי.

רייצ'ל השלימה עם חייה כמות שהם, היא אוהבת את עבודתה המאפשרת לה להתנהל עם מחלתה, אבל אז ההוצאה לאור עמה היא עובדת פונה אליה בבקשה משנת חיים מבחינתה של רייצ'ל, הם רוצים שרייצ'ל תכתוב קומדיה רומנטית על חנוכה ולא על חג המולד, מבחינתם חג המולד מוצה עד תום וחנוכה עשוי להיות שינוי מרענן.

לרייצ'ל אין מושג איך אפשר להפוך את חג החנוכה, היבש, חסר המעוף, ללא שום מנהג מעניין לרקע לסיפור אהבה, אבל אז היא נתקלת במקרה במודעה על נשף חנוכה ענק שאמור להתקיים בניו יורק בעוד כשבוע, נשף שעשוי להוות אולי השראה לספר החדש אותו היא אמורה לכתוב.

אבל אליה וקוץ בה, או 2 קוצים:

א. מארגן הנשף הינו יעקב גרינברג, ילד שבו רייצ'ל הייתה מאוהבת בקיץ של גיל 12 והשאיר אותה עם לב שבור ואז נעלם.

ב. כל הכרטיסים לנשף כבר נמכרו.

בתזמון מקרי מוזמן יעקב גרינברג לארוחת השבת בבית הוריה של רייצ'ל והיא מנסה לנצל את ההזדמנות כדי להשיג ממנו כרטיס לנשף, נראה שלא רק לרייצ'ל נשארו משקעים מאותו קיץ של גיל 12 אלא גם ליעקב משום מה נשארו משקעים.

מכאן ועד הנשף אנחנו קוראים על התפתחות מחודשת של יחסיהם של יעקב ורייצ'ל ועל העליות והמורדות , ובמקביל על הקמתו של הנשף, המכשולים וההצלחות, כל זאת על רקע דמויות המשנה המקסימות, מיקי חברה הטוב מילדות, סבתו מלאת החיים של יעקב גרינברג הוריה של רייצ'ל ושותפו החרדי של יעקב לחברת ההפקות ולהפקת נשף החנוכה.

דעתי על הספר

הספר באיזשהו אופן הזכיר לי סרט מקסים משנות ה-80 שמאוד אהבתי,בכיכובה של איימי אירווינג "אהבה ממבט שלישי" קומדיה רומנטית על צעירה יהודיה ניו יורקית ובעיקר על סבתה המנסה לשדך לה גבר יהודי ראוי.

מתוך אתר "סרטים"

מה שכנראה הזכיר לי את הסרט הוא דמות הסבתא, פה סבתו של יעקב, שם סבתה של הגיבורה, שתיהן נשים חזקות, מצחיקות, תאוות חיים האוהבות מאוד את נכדיהם וכמובן שגם כל ההווי היהודי הניו יורקי דומה.

כמובן שגם מהספר נהנתי בדיוק כמו מהסרט, ואיך לא? הרומנטיות אומנם מתקתקה מעט אבל מסביבה יש את התמודדתה של רייצ'ל עם מחלתה, התמודדתו של יעקב עם חייו הלא פשוטים כילד וכנער, ההווי היהודי, סבתו המקסימה של יעקב ומיקי חברה של רייצ'ל, צעיר עם כ"כ הרבה שמות תואר שלא מגדירים אותו בכלל,

כל המכלול הופך את הספר לספר קסום וכייפי לקריאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

הצהרת נגישות

בעלת האתר (רו״ח סיגל מולקונדוב) שמה לעצמה כמטרה לאפשר חווית גלישה מיטבית לכלל הגולשים באשר הם.

על אף האמור לעיל, יתכן כי דפים מסוימים באתר טרם הונגשו או שטרם נמצא פתרון טכנולוגי הולם עבורם. במידה ונתקלת במצב כאמור הנך מוזמן להביא את העניין לידיעתה של בעלת האתר. בעלת האתר מצרה על אי-הנעימות שעשויה להיגרם עקב כך וממשיכה במאמציה לשיפור הנגישות ואיכות הגלישה מתוך מחויבות כנה ואמיתית לכלל ציבור הגולשים.

ניתן ליצור קשר עם בעלת האתר לפי פרטי ההתקשרות המופיעים באתר,
וגם ישירות כאן בלינק.

דילוג לתוכן